دندانپزشکی

دندانپزشکی دیجیتال

دندانپزشکی

دندانپزشکی دیجیتال

مراحل کامپوزیت دندان

مراحل کامپوزیت دندان شامل مشاوره با متخصص، انتخاب رنگ کامپوزیت، آماده سازی دندان‌ها، شستشوی سطوح دندا، اعمال ماده کامپوزیت، فرم دهی و سفت کردن، تست و پولیش نهایی دندان ها می‌شود.

متخصصان دندانپزشکی با بررسی وضعیت دندان‌های هر فرد و ارزیابی نواقص هر دندان بهترین روش درمانی را برای ایجاد طراحی یک لبخند زیبا برای شما فراهم خواهند کرد.

یکی از روش‌های ترمیم دندان، کامپوزیت دندان است که این روش کاربردهای زیادی از جمله، سفیدکردن و ازبین‌ بردن زردی دندان‌ها، اصلاح ظاهر دندان‌ها، بد فرمی و … را دارد. کامپوزیت دندان تحول بزرگی را در دنیای دندانپزشکی ایجاد کرده است. در ادامه خواهیم دید که مراحل کامپوزیت دندان چگونه است.

مراحل کامپوزیت دندان

شاید برخی متقاضیان کامپوزیت این سوال برایشان پیش بیاید که آیا کامپوزیت دندان درد دارد ؟ باید در جواب بگوییم که در اکثر مراحل نصب کامپوزیت دندان فرد مراجعه‌کننده دردی را احساس نمی‌کند. دندانپزشک پس از رفع آسیب دیدگی دندان‌های افراد به پاکسازی و جرم‌گیری دندان‌ها می‌پردازد.

سپس با اسید تمامی دندان‌ها را شسته و با استفاده از روش‌های لایه‌گذاری تمام عیوب دندان‌ها را پوشش می‌دهد، فرم دهی می‌کند، کامپوزیت‌ها را سفت کرده و برای ارزیابی از فرد می‌خواهد که عملیات گازگرفتن را انجام دهد. در صورت رضایت فرد و پزشک مراحل کامپوزیت دندان به پایان می‌رسد.

به طور کلی مراحل کامپوزیت دندان با سرعت بالایی انجام می‌گیرد. چرا که پزشک متخصص مواد را روی دندان‌ها گذاشته و نیازی به ساخت موارد در آزمایشگاه نیست. در ادامه مقاله مراحل کامپوزیت کردن دندان را به طور مفصل می خوانید:

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

۱- مشاوره با پزشک متخصص

قبل از شروع مراحل کامپوزیت دندان، مراجعه‌کنندگان ابتدا باید از تخصص پزشک و از همه مهم‌تر از مهارت و هنر پزشکی که انتخاب کرده‌اند اطمینان حاصل پیدا کنند.

آن‌ها بایستی هرگونه بیماری عفونی لثه‌ای یا مشکلات جدی دندانی که دارند را به پزشک خود کامل توضیح دهند. پزشک نیز پس از صلاحیت افراد و معاینه کامل دندان و لثه مراجعه‌کنندگان، مراحل کامپوزیت دندان را برای آن‌ها به اجرا در می‌آورد.

کاربرد کامپوزیت دندان ها

برای انتخاب بهترین متخصص کامپوزیت دندان ،تخصص دندانپزشک مد نظرتان را بررسی کنید، مسلما دندانپزشک عمومی کاندید خوبی برای انجام کامپوزیت دندان نیست.

۲- انتخاب رنگ کامپوزیت دندان

در ابتدا دندانپزشک از طریق کتابچه راهنمای خود نمونه رنگ‌های کامپوزیت را به افراد معرفی کرده و مراجعه‌کنندگان بر اساس علاقه خود و مشورت پزشک، نزدیک‌ترین رنگ به دندان خود را انتخاب می‌کنند.

در انتخاب رنگ کامپوزیت باید به این نکته توجه کرد که انعکاس طیف‌های مختلف نور اعم از نور خورشید یا نورهای غیرطبیعی به دندان افراد در تعیین رنگ کامپوزیت مؤثر خواهد بود.

طبق مطالعات انجام شده در انتخاب رنگ رزین کامپوزیت یکی از دلایلی که ممکن است رنگ کامپوزیت انتخاب شده با رنگ دندان افراد مغایرت داشته باشد، خشک‌شدن دهان در حین انجام فرایند کامپوزیت است که منجر به روشن‌تر و شفاف شدن رنگ کامپوزیت خواهد شد بنابراین بهتر است افراد مراجعه‌کننده در ۳۰ دقیقه اول رنگ کامپوزیت خود را انتخاب نمایند.

درصورتی‌که افراد می‌خواهند رنگ دندان‌هایشان با دقت بالاتری انتخاب شود بهتر است آرایش بر روی لب‌های خود نداشته باشند و از آویز جواهرات به خود خودداری نمایند چرا که سایه جواهرات می‌تواند در انتخاب درست رنگ کامپوزیت افراد مؤثر باشد.

دندانپزشکی دیجیتال یکی از بارزترین نمونه‌های نفوذ تکنولوژی در علم پزشکی است.

۳- پاک‌سازی و آماده‌سازی دندان‌ها

در مرحله پاک‌سازی به جهت افزایش کیفیت مراحل کامپوزیت دندان، پزشک متخصص دندان‌های افراد را تمیز و جرم‌گیری می‌کند و به جهت نصب محکم و با استحکام، به لایه مینای دندان نفوذ کرده و لایه زیرین دندان نمایان می‌شود. لازم به ذکر است که در مراحل کامپوزیت دندان، قبل از عملیات پاک‌سازی نیازی به قالب‌گیری نیست.

۴-دریل کردن دندان‌ها به جهت آماده‌سازی

در این مرحله هم لایه‌های مینای دندان و هم لایه زیرین درگیر می‌شوند و سطح دندان‌ها برای قرارگیری کامپوزیت آماده می‌گردد. با توجه به آسیب دیدگی دندان‌های افراد، ترمیم صورت می‌گیرد. چنان چه آسیب دیدگی عمیق باشد در ابتدا پوسیدگی توسط پزشک به طور کامل درمان می‌شود.

۵-شست‌وشوی سطح دندان با اسید

در این مرحله پزشک ماده‌ای اسیدی به شکل ژل مانند که حاوی ۳۰ الی ۴۰ درصد اسید فسفریک است را با استفاده از یک کاندیشنر بر روی دندان‌ها به مدت ۱۵ ثانیه می‌پاشد و سپس به طور کامل شست‌وشو می‌دهد. این مرحله به برقراری پیوند کامپوزیت رزین کمک خواهد کرد.

در این مرحله اگر بخشی از مواد بر روی لثه یا زبان افراد ریخته شود، آسیبی وارد نمی‌شود. اما در ابتدای کار پزشک به افراد عینک‌های محافظی می‌دهد که از پاشیدن اسید به چشم آنها محافظت نماید.

در کل فرایند شست‌وشوی اسید بدون درد انجام می‌شود؛ لذا افراد می‌بایست دهان خود را به طور کامل باز نگه دارند تا پزشک متخصص بتواند تمامی سطوح دندان‌ها را به خوبی با اسید آغشته کند.

تخصص پزشکی در مراحل نصب ونیر کامپوزیت

لمینت های سرامیکی کاربردی مانند کامپوزیت ها را دارند اما در جزئیات با هم تفاوت هایی نیز دارند.

۶-اعمال ماده کامپوزیت بر روی دندان‌ها

در این مرحله پزشک با استفاده از برس‌های کوچکی ماده کامپوزیت را به‌صورت یک لایه ‌نازک به دندان‌ها آغشته می‌کند. سپس کاتالیست‌های عامل پیوند دهنده را از طریق نور لیزر با طول موج خاص فعال کرده و بعد از ۱۰ الی ۲۰ ثانیه موجب سفت شدن آن‌ها می‌شود. این مرحله هم همانند مرحله قبلی بدون درد و کوتاه خواهد بود.

۷-فرم دهی

این مرحله به مهارت دندانپزشک بستگی دارد، چرا که اصلاح طرح لبخند از طریق این مرحله انجام خواهد گرفت. پزشک متخصص در این مرحله به کامپوزیت رزین‌ها شکل می‌دهد تمام معایب دندان‌های افراد را می‌پوشاند تا پس از سفت و محکم شدن با رضایت افراد مواجه شوند.

۸-سفت کردن کامپوزیت دندان

دندانپزشک پس از به‌کارگیری تکنیک لایه‌گذاری و اطمینان از رضایت افراد، با استفاده از نور لیزر شروع به سفت کردن آن‌ها می‌کند. هر دندان معمولاً ۱۰ الی ۴۰ ثانیه زمان می‌برد و در انتها حدوداً ۲ میلی‌متر به ضخامت هر دندان اضافه خواهد شد.

این مرحله مهم‌ترین بخش مراحل کامپوزیت دندان است چرا که اگر پزشک متخصص نتواند فاصله کامپوزیت و لثه را به خوبی بپوشاند محل خوبی برای تجمع باکتری‌ها فراهم کرده است و منجر به عفونت و التهاب لثه خواهد شد.

استفاده از تکنیک لایه‌گذاری موجب شده که دندانپزشک لایه‌لایه مواد استفاده شده را سفت کند. اگر لایه‌ها ضخیم باشد نورهای ساطع شده، قادر به درمان آن به طور کامل نخواهند شد و کیفیت کار را از بین خواهند برد. این تکنیک از لحاظ رنگ و زیبایی تأثیر قابل‌توجهی در نتیجه نهایی خواهد داشت.

فرم دهی کامپوزیت ها

۹-اصلاح و پولیش کردن کامپوزیت

در این مرحله دندانپزشک با استفاده از تیغ و دیسک‌هایی عملیات پولیش را به جهت براق و صاف شدن کامپوزیت‌ها انجام خواهد داد. در این مرحله افراد لرزش مته‌ها حس خواهند کرد و اگر بی‌حسی هم استفاده نشده باشد دردی را احساس نمی‌کنند.

۱۰-تست گازگرفتن با کامپوزیت

در این مرحله پزشک از فرد مراجعه‌کننده می‌خواهد تا با عمل گازگرفتن استحکام و قدرت کامپوزیت‌ها را سنجیده و از روی‌ هم قرارگرفتن دندان‌ها اطمینان پیدا کند.

۱۱-استفاده از کاغذ کربن

در این مرحله دندانپزشک از کاغذ کربن برای بلند و یا کوتاه بودن دندان‌ها استفاده خواهد کرد. پزشک از مراجعه‌کننده می‌خواهد که کاغذ کربن را پس از کامپوزیت بین دندان‌ها قرار داده و به ‌آرامی شروع به حرکت دندان‌ها کند. اثر ساییدگی دندان‌ها در نقاطی که به هم می‌رسند بر روی کرین با وی می‌ماند و دندانپزشک از این طریق ضخامت کار را بررسی خواهد کرد.

۱۲-پولیش نهایی دندان‌ها

پس از اینکه دندانپزشک عمل کامپوزیت خود را به پایان رساند، مجدد کامپوزیت‌ها را برای هم رنگ شدن با دندان‌ها پولیش می‌کند.

معایب ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال درصد موفقیت بالایی دارد و با کمترین عارضه جانبی همراه است. بیشتر عوارض ایمپلنت دیجیتال به دلیل روش درمان غیراصولی توسط دندانپزشک یا رعایت نکردن مراقبت‌های بعد از درمان اتفاق می‌افتند. در ادامه برخی از مهم‌ترین عوارض و معایب ایمپلنت دیجیتال را توضیح می‌دهیم:

  1. بروز عفونت

اگر نصب ایمپلنت دیجیتال به درستی انجام نشود، احتمال بروز عفونت و آبسه وجود دارد. همچنین در صورتی که بعد از کاشت ایمپلنت بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید، عفونت ایجاد خواهد شد. برای درمان آبسه دندان در سریعترین زمان به دندانپزشکی مراجعه کنید.

  1. کبودی 

کبودی عارضه‌ای عمومی و غیرنگران کننده است که هم در ایمپلنت معمولی و هم در ایمپلنت دیجیتال اتفاق می‌افتد. علت کبودی، جراحی و برش لثه است و معمولا بدون نیاز به درمان بعد از گذشت ۲ تا ۳ روز کاملا از بین می‌رود.

  1. التهاب و قرمزی لثه

ایجاد برش در لثه و جاگذاری فیکسچر ایمپلنت باعث بروز التهاب و قرمزی لثه می‌شود. این عارضه کاملا طبیعی بوده و نیازی به نگرانی ندارد. بهترین راه حل برای درمان ورم صورت بعد از ایمپلنت استفاده از کمپرس یخ بر روی صورت است

  1. آسیب به لثه یا عصب دندان‌های مجاور

از عوارض نادر و البته جدی کاشت ایمپلنت دیجیتال آسیب به لثه و عصب دندان‌های کناری است. گاهی فشار و ایجاد برش در لثه برای کاشت ایمپلنت منجر به آسیب دیدن عصب و لثه می‌شود. اگر کاشت ایمپلنت باعث آسیب عصب دندان‌ها شده باشد با درد شدید و ضربان‌دار همراه است. اگر بعد از کاشت ایمپلنت دیجیتال درد شدید و ضربان‌داری را تجربه کردید، حتما این موضوع را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

  1. شکستن پایه ایمپلنت

از دیگر عوارض ایمپلنت دیجیتال، شکستن پایه ایمپلنت و افتادن آن است. این عارضه بسیار نادر بوده و دلیل اصلی آن، استفاده از برندهای بی کیفیت و نصب غیراصولی پایه ایمپلنت است. برای جلوگیری از بروز این عارضه حتما دندانپزشک مدنظر برای کاشت ایمپلنت دیجیتال خود را با دقت انتخاب کنید.

  1. عدم اتصال پایه ایمپلنت به استخوان فک

گاهی به دلایلی چون بروز واکنش‌های حساسیتی، نداشتن تراکم استخوان کافی یا کیفیت پایین ایمپلنت مورد استفاده، پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش نمی‌خورد و درمان با شکست مواجه می‌شود. برای جلوگیری از این عارضه باید تمام بیماری‌های زمینه‌ای، داروهایی که می‌خورید و شرایط خود را مو به مو به دندانپزشک خود شرح دهید. همچنین در مورد بهترین برند ایمپلنت دیجیتال دندان تحقیق کرده و از دندانپزشک خود بخواهید از بهترین برندها برای کاشت ایمپلنت شما استفاده کند.

بهترین برند ایمپلنت کره ای کدام است؟

ایمپلنت دندان یک گزینه درمانی مناسب برای جایگزینی دندان های از دست رفته است که کل ساختار دندان را بازآفرینی می کند. انواع ایمپلنت کره ای با کیفیت بالا و قیمت متنوعی وجود دارند که برای کاشت دندان می توانید از آنها استفاده کنید. ایمپلنت های کره ای قابل اعتماد هستند و نزدیک ۲۰ سال عمر می کنند. در ادامه می فهمیم که آیا ایمپلنت کره ای خوب است؟ و اینکه بهترین برند ایمپلنت کره ای کدام است؟

ایمپلنت‌های کره‌ای انواعی از ایمپلنت‌های دندانی هستند که به عنوان روشی برتر برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته شناخته می‌شوند. ایمپلنت‌ها معمولاً از جنس تیتانیوم ساخته شده و درون استخوان فک قرار می‌گیرند. بدون توجه به تعداد دندان‌هایی که از دست داده‌اید، ایمپلنت یک گزینه مناسب برای شما است. انواع ایمپلنت‌های کره‌ای به دلیل دوام، کیفیت و قیمت مناسب، محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند و در کشورهای مختلف از جمله ایران شناخته شده هستند.

۱. ایمپلنت کره‌ای سون مدیکس (Sewon Medix)

Sewon Medix یکی از برندهای معتبر ایمپلنت کره‌ای است که از سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. این برند با گواهینامه KGMP به تولید ایمپلنت‌های با کیفیت بالا مشغول است و در سطح جهانی شناخته شده است.

۲. ایمپلنت کره‌ای اوستم  (Osstem)

بیشترین شهرت ایمپلنت کره‌ای Osstem به دلیل کیفیت بالا و تاییدیه FDA آمریکا و CE اروپا است. ایمپلنت‌های این شرکت با بیومواد باکیفیت ساخته شده و گزینه‌ی عالی برای جایگزینی دندان‌هایتان هستند.

بهترین برند ایمپلنت کره ای

۳. ایمپلنت کره‌ای مگاژن (MegaGen)

مگاژن یکی از انتخاب‌های محبوب در میان دندانپزشکان برای ایمپلنت‌های پرطرف‌دار است. این شرکت بیش از ۲۰۰۰ ابزار برای ایمپلنت تولید کرده و تمامی تجهیزات آن با تاییدیه FDA آمریکا عرضه می‌شوند.

۴. ایمپلنت کره‌ای سیز (Cis)

با کیفیت بالا و قیمت مناسب، ایمپلنت Cis یکی از گزینه‌های محبوب برای ایمپلنت در کشورهای مختلف است. رضایت بیش از ۹۸٪ بیماران از استفاده از این ایمپلنت گواهی می‌دهد.

ایمپلنت‌ دندان جلو نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته برای قسمت جلویی دهان است.

۵. ایمپلنت کره‌ای بایوتم (Biotem)

برند Biotem با محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب درباره خودش حرفی برای گفتن دارد. این برند ایمپلنت کره ای در بیش از ۱۵ کشور شناخته شده و تحسین دندانپزشکان را جلب کرده است.

۶. ایمپلنت کره‌ای دنتیوم (Dentium)

Dentium یکی دیگر از شرکت‌های برجسته تولید ایمپلنت کره‌ای است که با تکنولوژی پیشرفته و عملکرد برترشان معروف هستند. با قیمت مناسب و کیفیت بالای خود، گزینه‌ی خوبی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته محسوب می‌شوند.

۷. ایمپلنت کره‌ای نیوباتچ (Neo Biotech)

ایمپلنت‌های کره ای برند Neo Biotech با تنوع و کیفیت بالا برای جراحی‌های مختلف جذابیت دارند و تضمین موفقیت در جراحی‌های پیچیده را دارند.

۸. ایمپلنت کره‌ای دنتیس (Dentis)

ایمپلنت‌های Dentis به دلیل عملکرد قابل اعتماد و یک برند معتبر ایمپلنت کره ای، مواد با کیفیت و طراحی منحصر به فردشان شهرت دارند اما هزینه بالا و برخی مشکلات نادر از جمله معایب آنهاست.

۹. ایمپلنت کره‌ای دیو (Dio)

DIO یکی از تولیدکنندگان پیشرو ایمپلنت‌های کره‌ای است که با تنوع محصولات و شهرت بین‌المللی خود، گزینه‌ی مناسبی برای جایگزینی دندان‌های خود محسوب می‌شود.

۱۰. ایمپلنت کره ای یوفیت (UFIT)

ایمپلنت کره‌ای یوفیت جزو برند‌های مطرح ایمپلنت در کره است که بین دندانپزشکان ایرانی شهرت دارد. ساختار ایمپلنت یوفیت به گونه‌ای طراحی شده است که زمان جویدن غذا فشارهای وارده به ایمپلنت در تمام سطح آن پخش شده و از آسیب ساختار ایمپلنت و  افزایش فاصله بین خلل فیکسچر و اباتمنت جلوگیری می کند.


برای مشاوره رایگان ایمپلنت دندان و دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

کدام روش ایمپلنت بهتر است؟

کاشت ایمپلنت دندان یک روش جایگزینی دندان است که با استفاده از یک پیچ فلزی (ایمپلنت) به استخوان فک متصل می‌شود. ایمپلنت دندان به عنوان یک ساختار پایه استفاده می‌شود تا به پروتز دندان (تاج) یک تکیه گاه مطمئن و مستحکم بدهد.

کدام روش ایمپلنت بهتر است

روش‌های کاشت ایمپلنت دندان می‌تواند در حالت عمومی به شکل تک مرحله ای، دو مرحله ای، ایمپلنت دیجیتال و فوری (یک روزه) انجام شود.

مهمترین نکته هنگام انتخاب انواع روش کاشت ایمپلنت دندان، بررسی وضعیت استخوان و لثه و شرایط عمومی بدن هر فرد است. برای تشخیص و تعیین روش مناسب کاشت ایمپلنت، نیاز به مشاوره و بررسی توسط یک پزشک دندانپزشک متخصص دارید.

روش‌های متفاوت کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان طبق فرآیندهای متفاوتی انجام میشود که البته بر اساس نوع فرآیند مورد استفاده بخش بندی میشوند: ایمپلنت تک مرحله‌ای، ایمپلنت فرو رونده، ایمپلنت ساب پریو استیل، ایمپلنت فوری و ایمپلنت دو مرحله‌ای

ایمپلنت دندان دو مرحله‌ای

ایمپلنت دو مرحله‌ای همانطور که از اسم آن پیداست در دو مرحله انجام خواهد شد. در مرحله اول با یک عمل جراحی ایمپلنت را درون استخوان فک جایگذاری میکنند و سپس بافت لثه را با بخیه زدن میبندند. پس از گذشت حداقل ۳ ماه و حداکثر ۶ ماه برای اتصال اباتمنت و ترمیم موقت یک بخش جزئی از آن را باز میکنند.

ایمپلنت دندان فرو رونده

ایمپلنت فرو رونده یکی از رایج‌ترین روش‌های کاشت ایمپلنت دندان است که در این روش نیز ایمپلنت درون استخوان فک قرار میگیرد. این روش از ایمپلنت دندان جایگزینی برای بریج دندان و دندان مصنوعی است. این روش شامل انواع مختلفی چون: پیچی (رزوه‌دار)، استوانه‌ای (صاف) یا تیغه‌دار است.

ایمپلنت دندان تک مرحله‌ای

در روش ایمپلنت دندان تک مرحله‌ای یک ایمپلنت بلند درون استخوان فک قرار داده میشود و سپس آن را بخیه میزنند پس از آنکه لثه را بخیه زدند بافت لثه بالای ایمپلنت با بافت لثه هم سطح میشود و در نهایت بالای ایمپلنت قابل مشاهده است و پس از آنکه چند ماه از کاشت گذشت و بهبودی کامل حاصل شد باید اباتمنت و روکش موقت را بدون آنکه جراحی انجام شود روی ایمپلنت نصب شود. در این روش دیگر نیاز به مرحله دوم جراحی نیست. حداقل ۳ الی ۶ ماه زمان کافی نیاز است تا ایمپلنت کاشت شده به استخوان فک به صورت قوی و مستحکم جوش بخورد.

ایمپلنت دندان ساب پریو استیل

در روش ایمپلنت دندان ساب پریو استیل، ایمپلنت درون بافت لثه و بر روی استخوان فک قرار میگیرد به صورتی که بخشی از سر فلزی ایمپلنت دندان جهت نگهداشتن روکش بیرون‌تر است. از این روش برای عمل‌های تک مرحله‌ای ایمپلنت استفاده میشود. این نوع ایمپلنت‌ها اغلب برای نگهداشتن دندان مصنوعی برای افرادی که دارای ارتفاع کافی استخوان نیستند قابل استفاده است.
ایمپلنت دندانی فوری یا یک روزه

اغلب متخصصین ایمپلنت میتوانند در صورت دارا بودن شرایط توسط بیمار ایمپلنت را درون محل تعیین شده خود به صورت فوری و بلافاصله قرار دهند. در صورتی که بیمار واجد شرایط برای ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه باشد در زمانی که باید برای جوش خوردن ایمپلنت منتظر ماند تا بقیه عملیات را از سر گرفت صرفه جویی میشود و همه عملیات و فرآیند کاشت ایمپلنت در یک روز قابل انجام است. این روش بسیار بستگی به آناتومی استخوان ناحیه‌ای که در آن باید ایمپلنت کاشت شود، دارد. برای مثال استفاده از این روش برای مواقعی که ناحیه‌ای که دندان ندارد دارای عرض بیشتری نسبت به ایمپلنت باشد نمیتوان ایمپلنت فوری انجام داد. گاهی برای محکم بودن ایمپلنت در مکانی که قرار گرفته است نیاز است پیوند استخوان انجام شود زیرا بافت استخوانی آن بخش نرم بوده است.

یا در شرایط دیگری همچون هنگامی که بیمار در مصرف سیگار پیشرو است میتوان گفت به دلیل بالا رفتن نیکوتین خون بیمار در خون رسانی ساخت عروق ریز در اطراف ناحیه ایمپلنت دندان بیمار جهت جوش خوردن مستحکم و یا تزریق پودر استخوان تداخلی ایجاد میشود که نمیتوان ایمپلنت فوری استفاده نمود و حتی در هنگامی که فرد متقاضی دارای دیابت کنترل نشده باشد نمیتواند از ایمپلنت یک روزه استفاده کند. این روش میتواند برای دندان‌های جلویی و دندان‌هایی که در دید بیشتری قرار دارند بعنوان ایمپلنت دندان جلو استفاده شوند.
روش ایمپلنت دندان کوتاه

کاشت ایمپلنت دندان کوتاه (MDI)، جزئی و باریک است. این مدل ایمپلنت‌ها اندازه‌ای کوچک‌تر از مدل‌های رایج ایمپلنت‌های دندانی دارند. آن‌ها به‌وسیله تکنیک‌های کم تهاجمی در جای خود گذاشته می‌شوند و در درجه نخست برای ثابت شدن پروتز پایین فک مورداستفاده قرار می‌گیرند.

روش ایمپلنت دندان All-on-4

All-on-4 راهی برای کاشت دندان برای جانشینی دندان‌های فک بالا یا کل فک به‌صورت یک قوس کامل است. در این روش برای همه فک میزان چهار ایمپلنت دندان در استخوان قرار داده می‌شود و پیوند استخوان در آن انجام نمی‌گیرد.

برای قرارگیری از جوش‌های به خصوصی استفاده می‌شود به‌طوری‌که می‌توان یک دسته ناپایدار از دندان‌های جانشین را در یک روز جای گذاشت.

تا وقتی‌که بافت لثه بهبود یابد، از یک رژیم غذایی اصلاح‌شده پیروی کنید تا ایمپلنت‌ها بااستخوان طبیعی فک شما اتصال بخورند. پس از گذشت تقریباً شش ماه، دندان‌های جانشین همیشگی قرار می‌گیرند و توانایی ازسرگیری یک رژیم منظم را خواهید داشت.

این نوع ایمپلنت ها بیش از ۳۰ سال است که برای کاشت دندان با موفقیت انجام می‌شود. ایمپلنت دندان بهترین راه موجود برای پشتیبانی از دندان‌های جانشین و کاشتن دندان است و می‌توان گفت ایمپلنت موجب می‌شود دندان‌های تازه به شکل طبیعی احساس، شکل و کارایی داشته باشند. درصد موفقیت ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی مانند مهارت و تجربه جراح، تکنولوژی‌های پیشرفته و اجرای صحیح عمل جراحی، سلامت عمومی بیمار و وجود استخوان کافی بستگی دارد.
با انجام ایمپلنت به‌وسیله یک متخصص ایمپلنت دندان حرفه‌ای در مسائل کاشت ایمپلنت دندان، جراحی دندان یکی از امن‌ترین و قابل پیش‌بینی‌ترین راه‌ها در مبحث دندان است.

اشنایی با ایمپلنت دیجیتال دندان

ایمپلنت دیجیتال دندان (Digital implant surgery) از فناوری کامپیوتری ۳بعدی برای بررسی وضعیت استخوان در فک و موقعیت عصب دندان استفاده می‌کند. در روش ایمپلنت دیجیتال دندان برش ها تا جایی کم می شود که برای درمان نیازی به استفاده از بخیه نیست و روند بهبودی سریعتر است.

برای پاسخ به این سوال که ایمپلنت دیجیتال چست باید گفت که این روش، یک فناوری پیشرفته در زمینه‌ی ایمپلنت دندان و دندان‌پزشکی دیجیتال است که با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال و سیستم‌های کامپیوتری بهبود یافته است. ایمپلنت‌های دیجیتال دندان، به عنوان جایگزینی موثر برای ایمپلنت‌های سنتی در ترمیم دندان از دست رفته یا آسیب‌دیده، امکان اعمال یک روش درمانی با دقت بالاتر در جراحی‌های دندان‌پزشکی را فراهم می‌کنند.

ایمپلنت دندان عملکردی مانند دندان های طبیعی دارد و به مانند آن است که فرد دندان آسیب دیده خود را ترمیم کرده است. این دندان ها می توانند نسبت به پروتز های سنتی، تاثیر مثبتی در گفتار بیمار داشته باشد. از دیگر ویژگی های اصلی این روش درمانی آن است که به شدت به تحریک استخوان فک کمک می کند و مانع از بین رفتن استخوان در مرور زمان می شود. دلیل اصلی برتری ایمپلنت دیجیتالی دندان نسبت به روش سنتی عبارتند از:

  • دقت بالا در تشخیص و ترمیم مشکلات دندانی: استفاده از تکنولوژی‌های تصویربرداری پیشرفته و توموگرافی کامپیوتری (CBCT)، به دندان‌پزشکان امکان می‌دهد تا ساختار سه‌بعدی دندان را با دقت بررسی کرده و بهترین راهکارها را برای ترمیم ایمپلنت‌ها ارائه دهند.
  • استفاده از فناوری CAD/CAM در طراحی و ساخت: فناوری CAD/CAM باعث می‌شود که هر ایمپلنت با دقت بسیار بالا و به تطابق با نیازهای خاص هر بیمار ساخته شود.
  • استحکام بالا و زمان درمان کوتاه: ایمپلنت‌های دیجیتال به عنوان گزینه‌ای مطمئن و با استحکام بالا در ترمیم دندان‌های از دست رفته یا آسیب‌دیده شناخته می‌شوند. با استفاده از اسکن داخل دهانی دیجیتالی و تکنیک های جدید و کارآمد، قراردادن ایمپلنت در دهان در یک بازه زمانی کوتاه مدت انجام می شود. در روش سنتی به این دلیل که دندانپزشک باید شخصا تمامی مراحل درمان را انجام دهد، ممکن است به ۳ برابر زمان برای قراردادن ایمپلنت ها در دهان نیاز باشد.

مطالعات بالینی صورت گرفته نشان می دهد که ایمپلنت به طور کلی می تواند بیش از ۳۰ سال دوام داشته باشد. تمامی این مزایا را می توان در ایمپلنت دیجیتالی و استفاده از تکنولوژی دندانپزشکی دیجیتال نیز یافت.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره برای ایمپلنت دیجیتال و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ — ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴