دندانپزشکی

دندانپزشکی دیجیتال

دندانپزشکی

دندانپزشکی دیجیتال

تراشیدن روکش دندان

روکش دندان یکی از متداول‌ترین خدمات دندانپزشکی است. هنگامی که یک دندان دچار پوسیدگی یا تاج آن تضعیف شده است، اغلب استفاده از انواع روکش دندان بهترین گزینه درمان است.

درحالی که روکش‌های دندانی مزایای بسیاری دارند و به حفظ ریشه دندان کمک و از تحلیل استخوان فک جلوگیری می‌کنند، اما ممکن است به دلیل داشتن اندازه نامناسب باعث ایجاد احساس بزرگی روکش دندان در افراد شود که نیاز به مراقبت و درمان دندانپزشکی خواهند داشت

در بسیاری از موارد برای رفع احساس بزرگی روکش دندان امکان تراش دادن روکش دندان وجود دارد و مشکلات به وجود آمده برای آن قابل حل است. دندانپزشک باید بر اساس جنس و ضخامت روکش دندان از وسیله مناسب برای تراش آن استفاده کند. برای مثال در شرایطی که روکش لبپر شده باشد، باید با تراشیدن این مشکل را برطرف کرد. فرد متخصص با در نظر گرفتن طول عمر روکش و میزان آسیب و شکستگی، تراشیدن روکش دندان را با ظرافت و دقت بالا انجام می‌دهد؛ زیرا اگر ابزار مناسبی استفاده نشود یا فشار بیش از حد به روکش وارد شود امکان شکستگی کامل آن وجود دارد.

همچنین اگر بایت شما ایراد داشته باشد، دندانپزشک با قرار دادن کاغذی مخصوص بین دندان‌های شما مشکلات را تشخیص می‌دهد و بعد از آن قسمت‌های اضافی تاج را می‌تراشد و این مسئله بدون نیاز به تعویض روکش حل خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد