دندانپزشکی

دندانپزشکی دیجیتال

دندانپزشکی

دندانپزشکی دیجیتال

طول عمر لمینت دندان چند سال است؟

لمینت دندان یکی دیگر از روش‌هایی است که به کمک آن می‌توان نواقص دندانی را برطرف کرد. طول عمر لمینت دندان به نوع آن بستگی دارد. لمینت‌های سرامیکی ۱۰ تا ۲۰ سال عمر می‌کنند. این در حالی است که لمینت‌های کامپوزیتی طول عمر کمتری دارند. همچنین مراقبت از لمینت دندان باعث افزایش طول عمر آن می‌شود. اگر از لمینت دندان‌های خود به درستی مراقبت کنید، می‌توانید تا مدت‌ها از آن استفاده کنید.

آشنایی با کامپوزیت ونیر دندان

در حال حاضر راه های مختلفی برای رفع مشکلات دندانی دارد. استفاده از روکش های دندانی به صورت موقت یا دائم از جمله راه هایی است که توسط دندانپزشکان نیز توصیه می شوند. یکی از انواع روکش ها که کاربرد بسیار مناسبی برای رفع آسیب های دندانی دارد، استفاده از کامپوزیت دندان است.

کامپوزیت ونیر از دسته روکش های دندانی است که پوسته های نازکی دارند و در قسمت جلویی دندان قرار می گیرند تا ظاهر آن را بهبود بخشند. کامپوزیت ونیر در حقیقت تنها یکی از چندین روش موجود برای تغییر ظاهر دندان ها و اصلاح طرح لبخند است. شکل دادن مینای دندان، باندینگ و استفاده از تاج های دندانی را می توان به عنوان سایر روش های درمانی معرفی کرد.

 برای انتخاب بهترین دکتر برای کامپوزیت دندان در تهران سوابق دندانپزشک منتخب خود را بررسی و مدارک علمی او را جستجو کنید.


خدمات کلینیک ایمپلنت دیجیتال دکتر نوشین نصیری

در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری، تیمی از تخصصهای مختلف دندانپزشکی در کنار هم کمک میکنند تا بهترین خدمات دندانپزشکی را به شما ارائه دهند. با کمک جدیدترین فناوری دندانپزشکی دیجیتال (CAD-CAM)، امکان انجام تمامی خدمات دندانپزشکی به شیوهای کاملا مدرن و دیجیتالی فراهم شده است.


نخست با کمک اسکنر داخل دهانی، از دهان و دندانها با دقت بسیار بالا (در حد میکرون) تصاویر سهبعدی تهیه میکنیم. این روش به متخصصان کلینیک دکتر نصیری این امکان را میدهد که ساختار سهبعدی دقیق دندان و موقعیت ایدهآل برای ایمپلنتها را بررسی کنند و ایمپلنتهایی با دقت بالا انجام دهند. از فناوریهای متداول مورد استفاده در ایمپلنت دیجیتال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکنر دیجیتالی برای قالبگیری دندان
  • دستگاه عکسبرداری دیجیتالی
  • دوربین داخل دهانی برای بررسی داخل دهان
  • مدلسازی سهبعدی کامپیوتری برای مشخصکردن وضعیت استخوان فک و اعصاب
  • تکنولوژی کد / کم (CAD/CAM)

برای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال در تهران، نیازی نیست راه طولانی را طی کنید. در کلینیک دندانپزشکی دکتر نصیری میتوانید با خیال راحت از جدیدترین فناوریهای دییجتال در عرصه دندانپزشکی استفاده کنید. با انجام ایمپلنت دیجیتال در کلینیک دکتر نصیری، زیبایی را به لبخند و دندانهای خود باز میگردانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

ورم بعد از ایمپلنت را چطور درمان کنیم؟

ورم بعد از ایمپلنت بدلیل برشی است که ایجاد شده و ارتباطی به عفونت ندارد و کاملا طبیعی است. بهترین راه حل برای درمان التهاب لثه بعد از ایمپلنت در ناحیه صورت استفاده از کمپرس یخ بر روی صورت است. البته استفاده از کمپرس یخ یکی از مراقبت‌های ویژه بعد از ایمپلنت نیز هست زیرا کمپرس گرم باعث میشود میزان خونریزی دچار تشدید شود.

حتی پس از کاشت ایمپلنت دندان مجاز به نوشیدن یا میل کردن مواد غذایی و نوشیدنی‌های داغ نیستید. بهتر است برای موفقیت در کاشت و کمتر کردن ورم صورت بعد از ایمپلنت مراقبت‌های لازم همچون استفاده از نخ دندان، واتر فلاسر، آنتی بیوتیک و مسکن، مواد غذایی دارای کلسیم و مواد غذایی نرم و سرد را انجام دهید.
برخی از بیماران تصور میکنند تورم یا کبودی پس از انجام کاشت به علت وجود عفونت بعد از انجام ایمپلنت پیش آمده است اما این تصور اشتباه است. عفونت بعد از جراحی بسیار نادر است و حتی می توان با راهکارهایی از آن جلوگیری نمود. توصیه ما این است که با رعایت نکات و دستورالعمل های بهترین مختصص ایمپلنت دندان در تهران از عوارض ایمپلنت دندان جلوگیری کنید.

دنچر دیجیتالی چیست؟

قطعا تفاوت های بسیار زیادی بین پروتز دیجیتال و پروتز سنتی وجود دارد و باعث شده است پروتز دیجیتال از محبوبیت خاصی برخوردار گشته باشد. اما دنچر دیجیتالی چیست؟
در روش پروتز سنتی برای ساخت پروتز ابتدا از دندان بیمار قالب گرفته میشد، سپس آن قالب را به لابراتورار ارسال میکردند، از روی قالبی که فرستاده میشد پروتز دندان ساخته و برای پزشک ارسال میشد. دندانپزشک پس از دریافت پروتز آن را در دهان بیمار آزمایش میکرد و در صورتی که این پروتز مناسب بود آن را در دهان فرد میچسباند که این پروسه اغلب ۳ هفته به طول می انجامید.


در سالیان قبل تر با استفاده از سیستم CAD/CAM میتوانستیم برخی از درمان هایی که مربوط به پروتز بود را انجام داد همانند ساخت روکش دندان، لمینت دندان، اینله، آنله و بریج دندان با طول کوتاه. همانطور که تکنولوژی پیشرفت خاص داشته است و در همه عرصه های زندگی بشر تاثیر مثبت خود را گذ اشته است  در علم دندانپزشکی نیز بی تاثیر نبوده است و میتوان بیشتر از ۹۰ درصد درمان ها را با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی انجام داد.


با استفاده از دندان مصنوعی دیجیتالی میتوانید سرعت درمان را به خوبی افزایش داده، درمان را در یک جلسه انجام دهید و میزان دقت قطعا در استفاده از کامپیوتر با انسان قابل قیاس نیست.


البته مزایای دیگری هم دارد که بسیار حائز اهمیت است از جمله افزایش تعامل با خلاقیت پزشک، کاهش دادن میزان احتمال به مبتلا به آلودگی و عفونت ها، سرعت بسیار بالا، راحتی و سهولت بیمار و مهم ترین آن غیر تهاجمی بودن روش پروتز دیجیتالی است که امروز دیگر همه دندان پزشکان به یادگیری آن  نیاز دارند.