دندانپزشکی

دندانپزشکی دیجیتال

دندانپزشکی

دندانپزشکی دیجیتال

معایب ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال درصد موفقیت بالایی دارد و با کمترین عارضه جانبی همراه است. بیشتر عوارض ایمپلنت دیجیتال به دلیل روش درمان غیراصولی توسط دندانپزشک یا رعایت نکردن مراقبت‌های بعد از درمان اتفاق می‌افتند. در ادامه برخی از مهم‌ترین عوارض و معایب ایمپلنت دیجیتال را توضیح می‌دهیم:

  1. بروز عفونت

اگر نصب ایمپلنت دیجیتال به درستی انجام نشود، احتمال بروز عفونت و آبسه وجود دارد. همچنین در صورتی که بعد از کاشت ایمپلنت بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید، عفونت ایجاد خواهد شد. برای درمان آبسه دندان در سریعترین زمان به دندانپزشکی مراجعه کنید.

  1. کبودی 

کبودی عارضه‌ای عمومی و غیرنگران کننده است که هم در ایمپلنت معمولی و هم در ایمپلنت دیجیتال اتفاق می‌افتد. علت کبودی، جراحی و برش لثه است و معمولا بدون نیاز به درمان بعد از گذشت ۲ تا ۳ روز کاملا از بین می‌رود.

  1. التهاب و قرمزی لثه

ایجاد برش در لثه و جاگذاری فیکسچر ایمپلنت باعث بروز التهاب و قرمزی لثه می‌شود. این عارضه کاملا طبیعی بوده و نیازی به نگرانی ندارد. بهترین راه حل برای درمان ورم صورت بعد از ایمپلنت استفاده از کمپرس یخ بر روی صورت است

  1. آسیب به لثه یا عصب دندان‌های مجاور

از عوارض نادر و البته جدی کاشت ایمپلنت دیجیتال آسیب به لثه و عصب دندان‌های کناری است. گاهی فشار و ایجاد برش در لثه برای کاشت ایمپلنت منجر به آسیب دیدن عصب و لثه می‌شود. اگر کاشت ایمپلنت باعث آسیب عصب دندان‌ها شده باشد با درد شدید و ضربان‌دار همراه است. اگر بعد از کاشت ایمپلنت دیجیتال درد شدید و ضربان‌داری را تجربه کردید، حتما این موضوع را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

  1. شکستن پایه ایمپلنت

از دیگر عوارض ایمپلنت دیجیتال، شکستن پایه ایمپلنت و افتادن آن است. این عارضه بسیار نادر بوده و دلیل اصلی آن، استفاده از برندهای بی کیفیت و نصب غیراصولی پایه ایمپلنت است. برای جلوگیری از بروز این عارضه حتما دندانپزشک مدنظر برای کاشت ایمپلنت دیجیتال خود را با دقت انتخاب کنید.

  1. عدم اتصال پایه ایمپلنت به استخوان فک

گاهی به دلایلی چون بروز واکنش‌های حساسیتی، نداشتن تراکم استخوان کافی یا کیفیت پایین ایمپلنت مورد استفاده، پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش نمی‌خورد و درمان با شکست مواجه می‌شود. برای جلوگیری از این عارضه باید تمام بیماری‌های زمینه‌ای، داروهایی که می‌خورید و شرایط خود را مو به مو به دندانپزشک خود شرح دهید. همچنین در مورد بهترین برند ایمپلنت دیجیتال دندان تحقیق کرده و از دندانپزشک خود بخواهید از بهترین برندها برای کاشت ایمپلنت شما استفاده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد